Alpe d'Huez - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Zijlstra - WaarBenJij.nu Alpe d'Huez - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Zijlstra - WaarBenJij.nu

Alpe d'Huez

Door: erikentherese

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Goedenmorgen,

Gisteren was het dan zover, we hebben Alpe d'Huez beklommen. Pittig klimmetje, diep respect voor de mensen die dit een keer of 4,5 of zelfs 6 op een dag doen.

Helaas geen foto's van ons samen op de berg, omdat Erik dwars door de weekmarkt " fietste/wandelde" naar boven en beneden, terwijl Therese netjes de omleiding volgde. Dus op die schamele 200 meter hebben we elkaar misgelopen.

Anyway, deze klim kan afgevinkt worden.

Vandaag hadden ze een regendag voorspeld en inderdaad is het wat nattig en frisser, maar vanaf morgen zal het beter worden. Vandaag hebben we een rustdagje, wellicht even een stukje toeren met de auto alhoewel ie bij de afdaling soms een merkwaardig geluid maakt.

Morgen wil Therese graag een deel van de Touretappe fietsen, dus dat gaan we proberen.
Een deel van de etappe van donderdag, de beklimming van du Glandon, Croix de la Fer, en nog een... Mollard of zo. Ruim 60 in de bergen en dan nog vlak terug naar de auto.

De planning is nu dat we woensdagochtend richting Vogezen willen. Daar 2 nachtjes in een pensionnetje & 1 dag nog een tochtje fietsen. Vrijdag zijn we dan aan het eind van de dag weer thuis.

Maar.......het kan allemaal ook wel weer anders worden .

Groet
Erik en Therese

• 14 Juli 2012 - 14:26

Mo:

He broer en schone zus, goed gedaan. Op fb zag ik wel een foto. Het is hier vandaag net herfst 14 graden en echt de hele dag regen. Echt vreselijk. We hebben een leuke loge genaamd Koen. Het gaat heeel goed met hem :). Al flink verpest. Vanavond weer frieten eten hahahaha. Volgende week zaterdag bbq at huize Rous. Hopelijk dan met droog weer. Liefs mo