Col du Galibier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Zijlstra - WaarBenJij.nu Col du Galibier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Zijlstra - WaarBenJij.nu

Col du Galibier

Door: erikentherese

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Goedenmiddag,

Gisteren hadden we een rustdag en zijn we richting Col du Galibier geweest. Met de auto wel te verstaan.
Om daar te komen waren we al heel veel tijd kwijt en zijn we het over 2 dingen al snel eens geworden.

Fietsen op deze route (met al die tunnels) vinden we helemaal niets en wintersport hier is nog minder. We zijn tot Col du Lauturet of zoiets gereden en daarna nog een paar bochten omhoog naar de Galibier. Maar daar zijn we ook maar snel gekeerd. Eng !

Dan maar terug en naar het zwembad. Lekker poedelen. Daar werd Erik gestoken door een of andere steekvlieg (dat beest heet niet voor niets zo ). Maar de reactie hierop was niet zo fijn: voet, enkel en deel van de kuit dik.

Ons plan om vandaag de GROTE TOCHT te gaan doen is dus mislukt. Als het lukt gaat dat morgen gebeuren.

Vanmiddag fietst Therese nog even Alpe d'Huez op, want die ligt tenslotte voor de deur.

De planning is nu om dinsdag naar een pension in de Vogezen te gaan, want dat kamperen hebben we nu wel gehad haha. Voor 3 nachten weer die tent en de rest opzetten hebben we even geen zin in.

Dat wast, morgen is de planning vast weer anders.

Groet
Erik en Therese

• 16 Juli 2012 - 20:41

No 1000:

ha wielerprofs ,want dat zijn jullie inmiddels wel.
    Voor jullie is geen col te hoog meer na het lezen van al jullie heroïsche verhalen.Een paar dagen uitrusten in de Vogezen in dan ook wel verdiend vind ik.
    Had ik dat ook niet eerder al aangeraden? Die fles wijn kunnen jullie dus vrijdag bij mij afleveren. Het adres is wel bekend,

groet van no 1000

• 16 Juli 2012 - 20:44

No 1000:

trouwens knap hoor dat de skoda die col du Galibier heeft gehaald!

Nogmaals no 1000